logotype

Passage

 

 

8:45 | 2012 | HD (16:9) | col | sound

 

This film talks about memories and fatal incidents which determined and formed the lives of two women.

Stories I heard in my childhood, deeply engrained, which create feelings, colours, emotions, expectations and fears in the head of the spectator.

Beautiful and quiet images accompany a tale that leads along a road determined by past times to the present.

The present in which a box carefully preserves that which is left...

 

 

 

In dem Film wird  von den Erinnerungen und den verhängnisvollen Ereignissen erzählt, die das Leben von zwei Frauen bestimmten und prägten.

Es sind Geschichten, die ich in meiner Kindheit hörte und tief verinnerlichte und die sich in Gefühlen, Farben, Emotionen, Erwartungen und Ängsten im Kopf des Betrachters entfalten.

Malerische und leise Bilder begleiten eine Erzählung, die durch einen von der vergangenen Zeit bestimmten Weg zur Gegenwart führt.

Die Gegenwart, in der eine Schachtel sorgsam aufbewahrt, was übrig bleibt....